Forumstart
www.forumkristianstad.net
Forum Kristianstad Öppet-, obundet- och oplitisktforum online för alla i Kristianstadsbyggden!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera   ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 
En påminnelse!

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Kommunala Kristianstadsfrågor
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
olleJ45
Site Admin

InläggSkrivet: Tor Nov 25, 2004 9:41    Rubrik: En påminnelse! Citera

En påminnelse !

Publicerad Kb. 25. November 2004

Tack Barbro Kärrstrand (fp) för en trevligt skriven insändare och med sakligt innehåll om att vi skall hålla dörren öppen till rådhuskvarteret.

Tyvärr har inte majoriteten återkommit med något svar utan nöjde sig med att tillväxtkommunalrådet Michael Anefur (kd) antog att det kostade 100 miljoner kronor helt utan förklaring och att jag var oansvarig och inte var ekonomiskt ansvarstänkande. Jag har fortfarande inte fått någon kalkyl, som jag bett om och som dessutom får anses som en allmän handling, då ärendet är avslutat. Vad är det som inte tål dagens ljus? Det är aldrig för sent att svara.

Ännu värre är att ingen mer än Kärrstrand har ansetts sig behöva svara. Anefurs svar kan man bortse ifrån eftersom det bara var en massa ord utan substans. Trots fyra påstötningar i denna mycket viktiga sak. Frågorna finns alltid tillgängliga på www.forumkristianstad.net för dem som lider av "glömska".

Är det inte märkligt, ingen mer än Kärrstrand vill debattera denna förvaltningsflytt, som skulle vara både profilskapande och av bestående värde för framtiden. Detta kan gärna jämföras med vilken matprofillogga som helst, oavsett färg.

Jag hoppas, att majoriteten inte i det tysta klubbar igenom investeringar i 25 miljoners klassen i rådhuskvarteret, som jag har hört är på väg att göras och med detta i så fall "målar in sig i ett hörn".

För motsvarande summa får man 100000 skolböcker à 250 kronor.

Hur ställer sig de olika politiska partierna till denna investering? Redovisa. Tack på förhand.

Vi får absolut inte stå i ljuset för nästa generation, som skall utveckla Kristianstad vidare!

Jag anser detta mycket viktigt, att man svarar när frågor ställs. Jag tänker med anledning av detta vända mig till ett par institutioner vid universiteten, som forskar i massmedia, kommunikation och beteendevetenskap och där ställa frågan: Är det normalt att ej svara invånare, när vi så ofta får höra politiker prata om en vidgad demokrati?

Desto roligare är det stora bifall jag får av många Kristianstadsbor med mina insändare, som ser den stora potentialen och profilskapandet av Kristianstads centrum genom denna flytt av administrationen. Folk säger ofta, att förvaltningen ej tvunget behöver ligga på detta attraktiva läge i Kristianstad. I synnerhet inte när det talas om förtätning av vår stads centrum och att centrum behöver utvidgas norrut.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Kommunala Kristianstadsfrågor Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
L10 Web Stats Reporter 3.15