Forumstart
www.forumkristianstad.net
Forum Kristianstad Öppet-, obundet- och oplitisktforum online för alla i Kristianstadsbyggden!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera   ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 
Bästa Kristianstadsbor, besökare, Kristianstads ”lagledare”!

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Kommunala Kristianstadsfrågor
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
olleJ45
Site Admin

InläggSkrivet: Ons Dec 31, 2003 16:34    Rubrik: Bästa Kristianstadsbor, besökare, Kristianstads ”lagledare”! Citera

Bästa Kristianstadsbor, besökare och Kristianstads ”lagledare”!

Jag tror på den öppna dialogen och min ide med www.forumkristianstad.net Jag hörde nyligen Ingvar Kamprad säga, för att lyckas så gäller ödmjukhet, entusiasm, viljestyrka, och det är bara det som genomförs som räknas.

Ingvar Kamprad:- Lyckan är inte att nå sitt mål. Lyckan är att vara på väg.

Ingvar Kamprad:- Ta inte lärdom av dina misstag - då törs du aldrig pröva igen!

Mycket av Kamprads tankar är också överförbara på alla oss i Kristianstads kommun. Kamprad har som bekant lyckats bra i sitt värv.

Allt detta är något som jag tror många Kristianstadsbor instämmer i och synnerhet, när jag läst följande positiva citat från Kristianstadsbladet.

Finanskommunalråd Heléne Svensson 021217:- Vi vill stärka kommuninnevånarnas inflytande och öka föreningarnas, folkbildningens och det fria kulturlivets roll i vår demokrati. Kristianstadsborna skall få mer att säga till om.

Kommundirektör Agne Furingsten 031021: – Det måste till ett brett samarbete, säger han. Öppenhet är viktigt, alla vägar är inte upplåsta, utan nu är tankar, idéer och kreativa uppslag välkomna.

Tillväxtkommunalråd Michael Anefur 031021: – Det är inte så många nya hjul som ska uppfinnas och det är inte meningen att vi ska köpa oss till framgång. I stället är det hjälp, stöd och uppmuntran åt alla engagerade människor som redan finns som ska till.

Tillväxtkommunalråd Michael Anefur 031014: – Ett av syftet är att alla 75000 invånare ska bli ambassadörer för kommunen, och varje gång de är utanför gränserna tala väl om hur bra orten är som de kommer ifrån.

Med alla dessa positiva ord vill jag önska alla i Kristianstad

Ett riktigt Gott Nytt År 2004!

Ett sätt att stärka ”vikänslan” ännu mer i Kristianstad och med ovanstående citat som grund hade det varit glädjande, om dialogen skulle komma igång på en ännu bredare front med några kommentarer till alla idéer som finns på Forum Kristianstad.

Det hade också varit vitaliserande om även Du skulle vilja dela med Dig av alla Dina visioner om Kristianstad. Även om initiativet med Forum Kristianstad är på mitt eget bevåg, så tycker jag, att det inte skulle ha någon betydelse för dialogens skull. Att jag också på detta sätt engagerar mig i mitt älskade Kristianstad, tror jag inte är fel, om vi nu alla tillsammans skall försöka skapa en profil och ett lyft för vår fina bygd?

Jag tror på den starka ”vikänslan” i en kommun, vilket är mycket viktig för en positiv utveckling. Det är inte lätt att vara politiker, om vi inte alla ger och tar och hjälps åt på bred front. Naturligtvis vill det till att ”lagledarna” också deltar i dialogen med så många kommuninvånare som möjligt.

Det nämns ofta om en bred dialog. Nyckelordet för dialogen borde vara ”tillsammans”.

Varför har den viktiga avdelningen på kommunens hemsida om kommunens profil under diskussionsforum stängts?

Du kan också se och höra ordförande i kommunstyrelsen Bo Kristianssons trevliga Jultal med Åhusblåsorkester på Stora Torg på Forum Kristianstad.

Bästa Hälsningar och allt för vårt älskade Kristianstad.

Forum Kristianstad
Olle Johansson

PS Ännu en gång jag ser fram emot Ditt inlägg på Forum Kristianstad, så börja nu 2004 med att även Du delar med Dig, även om kanalen är ny och ovan.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Kommunala Kristianstadsfrågor Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
L10 Web Stats Reporter 3.15