Forumstart
www.forumkristianstad.net
Forum Kristianstad Öppet-, obundet- och oplitisktforum online för alla i Kristianstadsbyggden!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera   ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 
Köpcentret Nova är inte för centrumhandeln.

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Hur Vi räddar, stärker och utvecklar centrum i Kristianstad.
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
olleJ45
Site Admin

InläggSkrivet: Ons Apr 12, 2006 14:14    Rubrik: Köpcentret Nova är inte för centrumhandeln. Citera

Följande artikel stod att läsa i LOKALTIDNINGEN Lokalnytt för Kristianstad Vecka 15 Onsdag 12 april 2006 :

Köpcentret Nova är inte för centrumhandeln.

Angående uttalande om köpcentret Nova Lund.

Med anledning av uttalandet som jag påstås hs gjort i Lokaltidningen Kristianstad den 22 mars 2006, vill jag nu göra en dementi.
Den positivitet som genomlyser artikeln stämmer inte med min uppfattning eller vad jag har sagt. Det positiva är kanske för staden Lund, men inte för mig som köpman i centrum.

Eftersom jag har blivit felciterad vill jag därför ge information om vad som hänt oss efter det att köpcentret Nova Lund öppnade september 2001.
Vi är ett familjeföretag som har varit verksamt i Lund sedan 1965.

2001 hade vi sex butiker; fyra inom JC kedjan - JC, JC b&G, Brothers och Sisters (koncepten finns på Nova men i annan ägarform) plus två fristående butiker. 2003 tvingades vi stänga JC Boys & Girls på grund av sjunkande försäljningssiffror och besökare. Nu 206 kommer vi att stänga ytterliggare två av butikerna.

Totalt har vi tappat 40 procent av vår omsättning och 15 procent besökare per år sedan Nova Lund öppnade. Det är speciellt på helgerna som omsättningen sjunkit, det finns säkert flera orsaker än Nova Lund som har påverkat, men det är en stor del av problemet.

Nova Lund omsätter 600 miljoner, erbjuder gratis parkering och har gemensamma öppettider. Någonstans måste ju pengarna tas ifrån. I sommar blir även Nova Lund 2 klart…….

Marina Ahnfelt”
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Hur Vi räddar, stärker och utvecklar centrum i Kristianstad. Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
L10 Web Stats Reporter 3.15